keskiviikko 19. tammikuuta 2011

Sukkia avopuolisolleni

Avopuolisoani olen lahjonut niin jouluna kuin hänen syntymäpäivänään sukilla.


Malli: Oma sovellus
Lanka: Gjestal Maija, 62g
Puikot: 2,5mm

Nämä annoin jouluna lahjaksi. Kovasti jouduin painiskelemaan tämän kanssa, en ole kauheasti tehnyt sukkia oman pään mukaan. En ollut täysin tyytyväinen varteen, mutta siitä tuli mitä tuli. Kelpasivat avokkaalle, vaikka olisivat voineet olla hiukan isommat. Ensi kerralla voisi tehdä niin, ettei tuota kuviota tule ympäri vartta vaan vain eteen, jos teen samantyyppiset.

A
loitin nämä kärjestä. Oli muuten näppärä tapa aloittaa, tapaa tulen varmaan käyttämään jatkossakin. :) En muista mikä tämän nimi on suomeksi, mutta englanniksi se on lighter circular cast-on (youtube-tutoriaali). Vasurina hetken aikaa pähkin miten sen tekisi, mutta onnistui hyvin ensiyrityksellä. Olin ylpeä itsestäni! Yleensä tuollainen pähkiminen tuhottoman kauan aikaa minulla ja useita yrityksiä. Olen tainnut hiukan kehittyä?

Vaikka teinkin aloituksen vasuristi, neulon kuitenkin kuin oikeakätinen.


Malli: Kalajoki (ravelry)
Lanka: Gjestal Maija, 83g
Puikot: 3mm

Nämä annoin syntymäpäivälahjana. Olivat mieluiset ja sopivan kokoisetkin! :) Nämä valmistuivat nopeasti ja olivat suhteellisen nopeat tehdä. En joutunut purkamaan kertaakaan mitään! Kavennukset ja lisäykset tuottivat aluksi hiukan päänvaivaa, sillä minulla meinasi jäädä suuret reiät "joen" sivuun. Mutta soveltamalla siitäkin selvittiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti