keskiviikko 23. maaliskuuta 2016

Jouluvaihtosukat ystävälle

Aurinko paistaa ja kevät tekee tuloaan, taapero on päiväunilla ja äidillä omaa aikaa. Siis kirjoittelen!

Perinteinen jouluvaihto minun ja essimarjaanan välillä. Hän toivoi sukkia tai lapasia. Minua sukatti, joten tässä tulos. Malli oli ollut pitkään jonossani ja olin toivonut sopivaa tilaisuutta neuloa sen, ja tämä tuntui sellaiselta.

Malli: Maeva (ravelry)
Lanka: Austermann Step Classic, 64g
Puikot: 2,5mm

Minulla oli jostain syystä suuria vaikeuksia päästä sopivaan tiheyteen. Jouduin loppujen lopuksi soveltamaan jonkin verran. Mallikertaa oli kuitenkin yllättävän helppo lyhentää. Nätit näistä tuli ja olin tyytyväinen lopputulokseen. Hiukan pohdin jälkikäteen olisiko pitänyt olla sentti enemmän pituutta mutta ajattelin, että kyllä ne venyy... Kun aika loppui kesken. Kävi vähän nolosti!

Nyt jatkan erästä ikuisuusprojektia, nimittäin neuletakkia itselleni. Aloitin sen noin vuosi sitten (mikä ei toisaalta vedä vertoja eräälle jämätilkkupeittoprojektille kestossaan..), ja viimeisen viikon ajan olen tsempannut itseäni ja innostunut sen neulomisesta jälleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti